We're in beta!

Goede doelen, goed aanpakken!

Ik geef al jaren aan allerlei goede doelen die betrekking hebben op de natuur en op dieren(leed). Zij zijn vaak de dupe van wat wij mensen aanrichten. Hoe veerkrachtig de natuur ook kan zijn, soms moet er een handje geholpen worden. Daar draag ik graag mijn steentje aan bij. Iedere maand wordt er van al die partijen een vast bedrag afgeschreven.

Tot zover alles nog goed, maar het gaat in mijn hoofd fout als die partijen me ook nog gaan bellen. Bellen om extra geld te geven, vast of voor specifieke doeleinden. Het enige wat ik kan bedenken is dat men bij de mensen die je organisatie al een warm hart toedragen niet om extra’s moet gaan bedelen. Zorg dat je je organisatie dusdanig in beeld brengt dat er extra donateurs komen. Wees creatief!

Bij mij is het nu zover dat er een organisatie bij is die mij met enige regelmaat lastigvalt, dat ik de volgende keer stop met doneren. Ik snap allemaal best dat het moeilijk is, maar dit werkt bij mij averechts. Nadat ik dit tegen wat mensen heb aangehouden, blijk ik niet de enige te zijn. Goede doelen organisaties … doe je lobby goed en niet in je bestaande donateurs bestand graaien.

Visit Us On TwitterVisit Us On Facebook